Presentaties stage, V3F

De leerlingen van de v3f hebben afgelopen dinsdag een presentatie gegeven aan elkaar en aan de V2f over de stage. Na een korte inleiding, waarin ze vertelde bij wat voor soort bedrijf ze werken, gingen ze in op hun eigen werkzaamheden binnen het bedrijf. Ter afsluiting beantwoorden ze de vragen: wat ze komend half jaar nog willen leren, of het stage lopen is wat ze verwacht hadden. Tot slot had ieder een tip voor de toehoorders.




Een paar opmerkingen en de tips:


  • Ik dacht alles al wel zo'n beetje te weten, dat viel dus tegen.

  • Ik dacht dat wordt 2x een half jaar uitzitten en dan ga ik afstuderen, maar het is heel erg leuk en ik leer er echt van. Bovendien met die instelling zou stage lopen een ramp geworden zijn.

  • Soms zit je een dag alleen maar poriën en haartjes van een model weg te werken in Photoshop, maar ook daarin kun je een uitdaging zien.

  • Natuurlijk zet ik ook koffie, en mag ik zelden fotograferen, maar toch leer ik heel veel van kijken en vragen.

  • Als je naar het buitenland wilt blijf dan ook voor kwaliteit gaan, je hebt er niets aan op Aruba te zitten, als je er niets leert. (Wel een mooi eiland).

  • Haal al het mogelijke uit je stage.

  • Vraag het als je iets niet snapt, en als er geen tijd voor is op dat moment, schrijf de vraag dan op zodat je die op een rustiger moment alsnog kunt stellen.

  • Blijf ook je eigen fotografie ontwikkelen.

  • Communiceer, als je iets niet bevalt, spreek het uit, krop het niet op, dan wordt het groter van.

  • Neem een kompas mee als je buiten gaat fotograferen: zodat je weet waar de zon opkomt en dus op welk moment het licht goed is.

  • Neem een waterpasje mee zodat je je camera recht kunt zetten.

  • Regel je stage op tijd.

  • Neem zelf initiatief, als je niets te doen hebt. Ga niet afwachten totdat iemand zegt wat je moet gaan doen.

  • Geniet vooral en zie het als verrijking van jezelf en niet als verplichting! Leer nieuwe mensen kennen en geef je fotografie een extra puls, ook als je stage even wat minder gaat.

Foto's uit de presentatie van Leslie.